Staywierd

Av Molly - 3 juli 2014 21:46

Hejhej på er :) Jag har vart lite off här på bloggen men ja.. Har inte alls känt för att blogga på senaste dagarna. Jag har varit med kompisar, läst sjukt bra böcker, slappat o sovit läääänge ^^ men är inte det liksom vad sommarlovet handlar om! Sen har jag fått ett bankkort! Är jätte glad för det, dock får jag ett lite mer begränsat kort därför jag inte är tretton. Puss hej

Av Molly - 7 juni 2014 09:16

Heej hej

Vaknade för någon minut sedan, sover nämligen över hos min kompis Eve. Vi sover i deras lilla stuga i en våningssäng. Igår var jag hos eve och badade typ hela dagen och sen sov jag över här. Men ska väcka henne snart, orkar inte vänta på att hon ska vakna haha!

Av Molly - 1 april 2014 16:57

Bonjour! Jag flög hem från Belgium i söndags. Det har varit den mest intensiva, roliga, häftiga, underbaraste veckan jag har varit med om! Så mycket skratt! Så mycket upplevelser!

Flygresan dit gick awesome! Inga luftgropar alls. Då tyckte jag starten var läskigast! När vi kom till Charleroi airport skulle vi ha blivit upphämtade av en taxi men ingen kom (missförstånd)! Sen åkte vi med engelska läraren på skolan vi skulle till.

När vi kom till skolan åt vi och hälsade på alla elever och lärare. Sen cyklade vi i Seneffe. Det var väldigt kul och fint landskap! På kvällen mötte vi familjerna vi skulle bo hos. Mamman hette Marie, pappan Fabrice, barnen Chloé Manon och Lola.

På tordsdagen gjorde vi gympa med fyran. Sen var vi på maskmuseum och fick göra egna maskar. Sen gjorde vi aktiviteter med hela skolan. Om man var med i tävlingarna så fick man ett lysande armband!

Så var det fredag och vi skulle åka till Belgiens huvudstad Bryssel! Vi åkte buss och tåg dit. Vi var på legomuseum, åt våfflor, såg starbucks, tog foton i en fotoautomat, såg Manneken Pis och shoppade! Sen såg vi kungens hus! Det var häftigt!

På lördagen var det marknad i Nivelles! Jag köpte en keps och ett skal. Efter det skulle vi till Adventure parc som låg i Warve. Det var som att man skulle köra parkour uppe i träden. Jag körde en bana men sen vågade jag inte mer. Så Emilia och jg gick över till fem års banorna. Sen åkte jag och en lärare och åt midag hos en snäll familj

Sen kom den sista dagen söndag. Då skulle vi på Carnival i . Det var amazing! Dom hade skit coola kläder och hattar! Så kastade dom ut blodapelsiner och godis till alla som var där. Sen åkte vi tillbaka till skolan och var där en stund men sen var det dax att åka till flygplatsen. Det var lite om min Belgien resa puss

Av Molly - 15 mars 2014 11:46

Hej!

Ska nu förklara det här med Belgien. Det är så att i min skola har vi ett projekt tillsammans med olika länder. Projektet heter Big dreams of little feet - Stora drömmar små fötter. Det handlar alltså om att vi ska ungefär se vilka framtidsdrömmar barn har idag. Sammarbetet har vi med England, Belgien, Polen och Turkiet. Förra året åkte några sexan till Polen, och iår ska några femman (min klass) åka till Belgien! Inte hela klassen då utan 3 elever åker. Det är jag, Alfred och Jonas som ska åka till Belgien 26 mars.  Vi  ska bo hos familjer med  en lärare från vår skola. Vi ska bo där Onsdag till Söndag så fem dagar! Så vi åker med ett skolprojekt! På vår skola håller vi på med att göra en kortfilm som handlar om drömmar. Så den ska några från min klass åka och presentera filmen i maj. Då kommer den att visas upp på en filmfestival i Turkiet. Men resan till Belgien är en extra resa! Hejdå

Av Molly - 24 januari 2014 23:46

Hej! Jag ver inte ens om någon läser den här bloggen c: hoppas att ni har haft en jätte bra fredag kväll!! Nu har jag just sett Catching fire för andra gången. Den är så himla bra, asså hjälp jag kan inte förklara! Jag börjar gråta när jag ser den för den är så känslosam. Ni som har sett den fattar nog vad jag menar ;) Har ätit lite chips och sådant och nu ska jag sova💕 kramiii💕

Hej (: Jag är en tolvårig tjej som gillar 5sos, drömfångare, mini bussar, att dansa, hår, musik, skateboards, chips, söta ryggsäckar, the fooo, choklad, katter, Disney filmer, jordgubbar, ta foton och blogga!